Ścierwo. Spotkanie autorskie.


 

Może się to wydawać szalonym pomysłem, ale jestem gotowy na to, by w instytucjach oświatowo-kulturalnych poprowadzić pogadankę nt. pisania, procesu wydawniczego i dystrybucyjnego, budowy społeczności w social mediach. 

 Powyższe tematy poruszam na przykładzie mojej przygody z wydaniem powieści "Ścierwo". Tematyka książki nie jest łatwa, ani grzeczna. Stąd zalecam rozważne podejście do organizacji takich jedno lub dwugodzinnych warsztatów, żeby to się aferką nie skończyło i ktoś miał nieprzyjemności w pracy przeze mnie. 

 Pierwszą lekcję już poprowadziłem i miałem odczucia takie, że udało mi się przekazać trochę fajnej wiedzy. Młodzież nie zasnęła, zadawała pytania i chociaż ciężko w kontekście "Ścierwa" pisać o czymś dobrym, to chyba było to dobre, motywujące spotkanie. 

 A spotkanie można poprowadzić w różnych kierunkach: 

- Czysto techniczne aspekty. Czyli wydawnicze mięso. 

- Może być o pieniądzach, fakturach, zyskach i stratach. Gdzie i jak drukować i jak sprzedawać literki? 

- Może być pokierowane w stronę motywacji. Jak z niezobowiązującego "pisania głupot w social mediach doprowadzić do wydania pełnoprawnej książki". 

 Lub mogę poruszyć też casus przymusowej zmiany branży (Dj'owi zamknęli kluby więc napisał powieść) Możemy rozmawiać też o używkach, o tym, czego chce młodzież i czy można z tym walczyć, a jeśli tak to jak? Możemy płynnie przejść do pokus młodych ludzi z osiedli, z mniejszych miast i zastanowić się czy wszyscy skazani są na taką samą drogę? Albo mogę przez godzinę opowiadać o "Ścierwie" i różnych rozwiązaniach, zabiegach i motywach w nim wykorzystanych. Tłem do tych rozmów jest moja książka. Wykorzystuję ją jako narzędzie, ale też uprzedzam, że promuję ją z nadzieją na sprzedaż. Do zobaczenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista utworów do ZAiKS i STOART

DJ/Animator podczas wydarzenia sportowego.

Freestyle. Reż. Maciej Bochniak, scen. Maciej Bochniak, Sławomir Shuty