Dj Motyl




Już szykowała się leniwa sobota z Polsatem i zimnym Kasztelanem... I zadzwonił telefon. Emergency DJ Service - słucham? I wyszło, że jadę grać do krakowskiego klubu Frantic. Tak więc pojechałem i grałem z Motylem.
Pierwszy raz poznałem tego dja, lat temu kilka podczas katowickich eliminacji ITF, gdzie w klubie Mega miał swój spory fan club, który bez względu na to co dj robił i tak krzyczał: Motyl!!! Nie pamiętam jaki wynik osiągnął, ale przez kilka lat był wizytówką katowickiego turntablismu bitewnego. I pomimo, że turniejowe rutyny zamienił imprezowe sety to turntablism został mu we krwi. Gra coś co potocznie nazywa się "czarną nutą". Jest to hiphop, rnb, dancehall i wszystkie klubowe "czarne" bangery z tym, że nie za bardzo wkracza w pop. O ile ja śmiało gram popowe dyskoteki, puszczając piosenki - hity. To on raczej skupia się na remixach, blendach i party breakach osadzonych w szeroko pojętych, komercyjnych hiphopowych ramach. Do tego nie zapomina o swoich korzeniach i stara się cały czas coś doskreczowywać, wgrywać, czy np. podkręcać syrenami. Podobnie jak Bleq czy Hdd Cut gra dynamiczne sety z wykorzystaniem padów i wszystkich tych trików na cue pointach oraz przejściach z wykorzystaniem zapętlania np. ostatniego taktu. Jednak to co go wyróżnia to właśnie te szybkie, precyzyjne skrecze które czasami dublują stopy, czy werble i duża aktywność na deckach. W sumie to brakuje tylko juggli...
Postać Motyla to dla mnie kolejna niespodzianka. Nie byłem świadomy jak bardzo rozwinęła się scena rnb-party djów. Mimo, że w sumie każdy z nich gra podobne utwory, to jednak słychać, że jest jakaś rywalizacja, że szukają nowych editów, że rozwijają swój warsztat, że mimo, że tak jak ja mogliby pójść trochę na łatwiznę w graniu, to oni jednak napierają. Dobrym pomysłem byłoby zrobienie bitwy na np. 10minutowe sety. I sądzę, że nawet najbardziej zagorzałym anty fanom szalonej czarnej muzy, samo techniczne wykonanie tych setów przypadło by do gustu.


Czy jak się grało cały weekend i gra się w poniedziałek to:
a) weekend się skończył i właśnie zaczyna się nowy?
b) weekend jeszcze trwa?
c) pół człowiek pół dj nie potrzebuje snu?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lista utworów do ZAiKS i STOART

DJ/Animator podczas wydarzenia sportowego.

Freestyle. Reż. Maciej Bochniak, scen. Maciej Bochniak, Sławomir Shuty